Oprogramowanie dla firm sprawdź naszą ofertę! projektowanie i tworzenie stron internetowych szczecin systemy alarmowe, monitoring przemysłowy sieci komputerowe

tel. +48 535 581 930

e-mail bok@itpol.pl

Outsourcing informatyczny

Zwykle dotyczy to zadań pomocniczych, nie związanych bezpośrednio z uzyskiwaniem dochodu. Współcześnie bardzo często outsource'owane są usługi ochroniarskie, prawnicze, informatyczne, księgowe, rekrutacyjne, wynajem pracowników (outosourcing personalny), utrzymywanie czystości itd. Niektóre firmy idą znacznie dalej, outsource'ując np. support lub część produkcji. Wśród dużych zachodnich koncernów rozpowszechniła się praktyka outsource'owania znacznej części produkcji do krajów o tańszej sile roboczej, zwłaszcza do krajów azjatyckich – szczególną popularnością cieszą się usługi firm hinduskich.


Najczęstszą przyczyną wprowadzania praktyk outsourcingowych jest chęć obniżenia kosztów i uniknięcia sytuacji korupcjogennych. W przypadku gdy outsourcing okazał się błędną decyzją biznesową firmy realizują projekty insourcingowe.


Do zalet powierzenia części zadań firmie zewnętrznej można zaliczyć:


  • optymalizacja kosztów obsługi,
  • podniesienie bezpieczeństwa organizacji,
  • przyjmowanie bez ograniczeń dodatkowych zleceń,
  • nie ponoszenie ryzyka kosztów pozyskania pracowników oraz ich szkolenia,
  • niskie koszty zarządzania kontraktem,
  • dostęp do specjalistów z wielu dziedzin,
  • wyższa elastyczność.

Proces wdrożenia outsourcingu można ująć w pięciu krokach:


  • analiza potrzeb i zasadności wprowadzenia usług outsourcingu w trakcie których określa się które funkcje mają być wydzielone,
  • planowanie procesu wdrożenia, w czasie którego przygotowuje się procedury współpracy,
  • realizacja,
  • monitoring efektywności usługi outsourcingu,
  • modyfikacja funkcjonowania procesu outsourcingu.

źródło: www.wikipedia.pl