tel. +48 535 581 930
e-mail bok@itpol.pl
tel. +48 535 581 930
e-mail bok@itpol.pl
Zwykle dotyczy to zadań pomocniczych, nie związanych bezpośrednio z uzyskiwaniem dochodu. Współcześnie bardzo często outsource'owane są usługi ochroniarskie, prawnicze, informatyczne, księgowe, rekrutacyjne, wynajem pracowników (outosourcing personalny), utrzymywanie czystości itd. Niektóre firmy idą znacznie dalej, outsource'ując np. support lub część produkcji. Wśród dużych zachodnich koncernów rozpowszechniła się praktyka outsource'owania znacznej części produkcji do krajów o tańszej sile roboczej, zwłaszcza do krajów azjatyckich – szczególną popularnością cieszą się usługi firm hinduskich.
Najczęstszą przyczyną wprowadzania praktyk outsourcingowych jest chęć obniżenia kosztów i uniknięcia sytuacji korupcjogennych. W przypadku gdy outsourcing okazał się błędną decyzją biznesową firmy realizują projekty insourcingowe.
Do zalet powierzenia części zadań firmie zewnętrznej można zaliczyć:
Proces wdrożenia outsourcingu można ująć w pięciu krokach:
źródło: www.wikipedia.pl